265 Indian-backed fake media outlets found worldwide influencing EU, UN against Pakistan

127

European NGO DisinfoLab report says these media websites aimed to influence public perceptions on Pakistan by multiplying its iterations on search engines.
Times of Geneva published and produced videos covering events and demonstrations criticising Pakistan’s role in the Kashmir conflict.

A European non-governmental group DisinfoLab has revealed that a worldwide network of 265 ‘fake’ news outlets are being managed by an Indian network to influence the European Union and the United Nations with content critical of Pakistan.

In its study in October, the EU DisinfoLab found out that several websites copy-pasted content which mostly included articles and op-eds related to minorities in Pakistan and India-related matters from unusual press agencies.

The European non-governmental group uncovered that that EP Today, which covers European Parliament (EP) in Brussels, was plagiarising news from Russia Today and Voice of America since a long time.

Upon further investigation, the EU DisinfoLab discovered that EP Today is managed by Indian stakeholders, with ties to a large network of think tanks, NGOs, and companies from the Srivastava Group.